Sep 28, 2011

30 Syawal 1432H

Dalam kite sedang bersuka ria pulun sakan beropen house
Kita hampir terlupa, ade juge yang sedang berduka
Tak sangkakan??
Ingatkan sumer umat islam bergembira
Setelah berpenat lelah
Menahan nafsu lapar dan dahaga segala rintangan
Terdapat juga segelintir insan yang berduka di pagi raya

Aduhaiii... maafkan aku jika aku lalai...

pagi tadi... on the way to office (Kajang - KL)
dah jadi habib aku, hari2 mesti nak buat
Masuk  je dalam kete comot aku tu
Aku suke dok tukar2 siaran radio
Tukar sebab bosan dengar iklan banyak sgt...

Tetibe terdengarla 1 siaran radio tersohor kat Malaysia ni
(aku tabik spring taw kat radio ni, sebabnye.. siarankan Azan bila tiba waktu solat!!)
I likkeeeeeee!!

Korang pernah dengar tak MERISIK KHABAR???
Herrrmmm rasenye sumer orang dah bley agak kot
Siaran ape yang aku dengar pada masa tu
Tak yah le... buat2 tongok
Bajet ko tu orang Afrika.. tak dengar siaran MELAYU!!!

Ok.. ok... topik die harini bukan la pasal MERISIK KHABAR
Tapi pasal 30 Syawal suka atau duka.... bagaimana anda menyambutnya..

Menitis kot air mate aku pagi tadi...
Dengar kisah seorang suami ni
Die baru je kehilangan isteri tersayang akibat BARAH PAYU DARA
(Istighafar panjang aku dibuatnye)
Menurutnya lagi.. (ceh!! Tatabahasa tu...)
“Alhamdulillah anak2 tak pernah merengek2 nak baju baru itu ini serba baru”
“ Anak2 macam dah dapat rasa”
“anak2 juga memahami yang emaknye mungkin akan kembali ke rahmatullah”
“Hari2 saya hanya bersama isteri, disisi isteri, uruskan makan minum dan segalanya”
“Saya terlupa segala persiapan raya langsung saya tak dapat sediakan untuk anak2”
“pada 3 Syawal isteri saya telah kembali ke rahmatullah”

Lebih kurang macam tu luahan hatinye
Kalau tak silap aku kisah isteri die ni pernah masuk dalam sekmen MERISIK KHABAR
Masa tu, arwah Din Beramboi masih ada

-Al- Fatihah-

No comments: